Válassza ki az országot vagy régiót.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийtiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescčeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederlandTaiwanTürk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУКРАЇНАO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Az Intel 3 lépést tett az ellenfél köré tétele érdekében, valóra válhat-e a kívánságos gondolkodás?

A Taiwan Media News szerint az Intel vezérigazgatója, Bob Swan új stratégiája a közelmúltban „önmagára, de valójában az ellenségre irányul”. Mert Bob Swan véleménye szerint eltelt az a korszak, amikor a processzor uralja a félvezető piacot. Ahelyett, hogy a processzorvezető trónján maradna, jobb, ha újradefiniálja magát, és támadást indít.

Bob Swan úgy véli, hogy az egész félvezető piac szempontjából az Intel piaci részesedése mindössze 30%. A jövőben az AI (mesterséges intelligencia) és az önvezető autópiacokon a főszereplő nem lesz a processzor, hanem helyettesíthető az FPGA-val. (Mezőben programozható logikai kapu tömb), GPU-vezérelt. Miért érdekli a processzorpiacon maradni, ez az egész félvezető piac vezető pozíciója!

Természetesen az Intelnek ez a gondolata nem puszta szeszély miatt van. 2019. december elején Bob Swan, amikor részt vett a befektetési fórumon, kifejtette véleményét az Intel jövőjéről. Azt mondta: „Megpróbálom kiküszöbölni a vállalat azon nézetét, hogy törekednünk kell a processzorok piaci részesedésének 90% -ának fenntartására, mert ez korlátozza ötleteinket és hagyja, hogy elhagyjuk a lehetőségeket a nagyobb technológiai változásokra. Mindig azon gondolkodunk, hogy miként lehetne megvédeni a 90% -os piaci részesedést, ahelyett, hogy megragadnánk a nagyobb lehetőségeket. "

Ugyanakkor a háttér szempontjából, mivel a PC növekedése lelassul, és a fogyasztói processzorok piaca évekig gyengül, az Intel az elmúlt években kiigazította erőforrás-elosztását, és lassan csökkentette a fogyasztói piacra irányuló beruházásait. Termékek. A frissítés a fogyasztók elégedetlenségét is okozta. Ezenkívül a hagyományos rivális AMD fordulata szintén nagy nyomást gyakorolt ​​az Intelre.

Ezért az Intel azt reméli, hogy három lépéssel újradefiniálja magát, hogy megszabaduljon az AMD felzárkózásától, és hogy a jövőben is kihívást jelenthet a szélesebb piaci térre.

Az első trükk: csökkentse a marketing költségeket, növelje az innovációt, valamint a kutatást és fejlesztést

Például 2016-ban az Intel jelentősen kiigazította a PC-piacra vonatkozó marketingtámogatási tervét. A múltban az Intel nagyszabású támogatása az Intel belső marketingstratégiájaként volt legismertebb.

De 2018-ban az Intel bejelentette, hogy 2020-ig csökkenti a marketing kiadásokat a bevétel kevesebb, mint 30% -ára. Valójában ez a program már 2017-ben elindult, és a 2016. évi 35,6% -ról 32,8% -ra csökkentette sikeresen a marketing kiadásokat. Az Intel a megtakarított pénzt egyesülésekre és felvásárlásokra, vagy új technológiai kutatás-fejlesztésre felhasználta az elrendezés kibővítéséhez kapcsolódó területeken, például AI, FPGA, CPU, GPU és így tovább. Valójában nem ez az első alkalom, amikor az Intel „forradalmasította saját életét”. Az Intel eredetileg memóriacég volt. A japán gyártók alacsony kihívása miatt processzorgé vált. Ezúttal az Intel csökkentette a processzor fontosságát, és egymás mellé tette az FPGA-kkal, GPU-kkal és más chipekkel, több mint öt éves elrendezéssel.

Második lépés: reorganizálja az üzleti csoportot, bővítse az egyesülések és felvásárlások körét

Ezen öt év alatt az Intel csendben mozog a helyén. Beleértve az Altera (Altera) 2015. évi megvásárlását, jegyek beszerzését az FPGA területén, belépést a felhő és a szélső mesterséges intelligencia számítástechnikai gyorsító platformjára; a mesterséges intelligencia chipek előállítása érdekében számos vállalat, például Nervana, Movidus stb .; az autonóm vezetés területére való belépés érdekében a 2017. évben megvásárolta a Mobileye-t 15,3 milliárd dollár áron.

Az Intel PC-alapú ügyfélszámítógépes üzleti csoportja, bár továbbra is a legnagyobb hozzájárulás a bevételhez, bevételeinek több mint felét teszi ki, ám bevételeinek növekedése és jövedelmezősége fokozatosan alábecsül az adatközpontok és a tárgyak internete részlegeivel.

Más szavakkal, a számítógépes osztály növekedése korlátozott, és az árverseny nyomása növekszik. Az Intel természetesen pénzt szeretne költeni magas fedezetű, futurisztikusabb adatközpontokra és AI piacokra. Ez szintén ésszerűbb választás.

A harmadik intézkedés: kiigazítsák a termelési kapacitást és összpontosítsanak a rendkívül jövedelmező termékekre

A piacon korábban az Intel már átadott alacsonyabb kategóriájú vagy nem kritikus termékeket a TSMC öntödei számára, és értékes gyártási kapacitását a magas árrésű termékekre fenntartották. Miközben biztosítja saját rendkívül jövedelmező termékeinek gyártási kapacitását, képes versenyezni az AMD-vel a TSMC termelési kapacitásáért.

A gyártási stratégia kiigazításával az Intel termékei nemrégiben nem alulellátottak. A jelentés úgy véli, hogy ha az Intel hajlandó további árháborúval harcolni, akkor az AMD nem lesz képes uralkodni. Most az AMD-nek óvatosnak kell lennie. Az Intel elzárja-e az ostyaöntödék kapacitását, és elindít egy földelt háborút az AMD ellen?

De érdemes megjegyezni, hogy az Intelnek még mindig számos megoldandó kérdése van. Például az Intel folyamata és az 5G elrendezése mind megkérdőjelezhető. A rivális AMD nemcsak elégedett a PC-piac piaci részesedésének növekedésével, hanem már korábban behatolt a jövedelmező adatközpontokba, és piaci részesedése tovább nőtt. Az Intel számára a következő néhány év kihívásokkal teli lesz, de ha jól megy, akkor számíthatunk egy teljesen új Intelre.